Thursday, March 31, 2011

kena 'ganggu' lagi????????/

as salam korang..
kali ni aku nak story dekat korang satu citer..
tak tau pulak ni kategori citer apa yer..
camni, lately rumah kitorang sering kena 'ganggu'
'gangguan' tu selalu bermain kat pintu dapur rumah kitorang..
agak lama jugaklah kitorang tak d 'ganggu' sejak peristiwa

sebulan dua nih, 'benda' ni asyik 'kacau' jer..
ni antara 'gangguan' yang aku ingat sejak peristiwa TUH..

1) aleesya siap melambai okeh dekat atas rumah kitorang..
lepas lambai2 tu, dia macam nak mintak d dukung pulak..
padahal time tuh takder sapa2 langsung kat tempat dia lambai tuh


2) satu malam tuh, lepas maghrib kalau tak silap aku...
aku tgh tidurkan aleesya kat bilik mak..
sambil2 tu aku pun baring skali..
aku terdengar la bunyi pintu kat dapur tu macam di buka & d tarik 
(blm sampai kena tutup)..
aku tanyala kat mak..naper main pintu camtu..
mak cakap takder sape2 yang main pintu masa tuh..
pintu tu di buka & d tarik sendiri..
kebetulan pulak, time tuh angin sedang bertiup kat luar..
aku dapat terima kalau angin tolak pintu tu dr luar..
tapi masalahnya, dr dalam pun pintu macam kena tolak..
dr mana pulak datang angin kat dalam rumah tuh..???????

3) time ni pun lepas maghrib jugak kalau tak silap aku..
tapi kali nih, kakak aku si CHERRY B pun ada jugak..
macam biasa, pintu d buka & d tarik macam yang no 2 tuh..
peristiwa ni sama jugak dengan yang kat no 2 tuh..
tapi kali ni lebih dasyat sebab lepas pintu tu d buka dan d tarik,
pintu terus kena tutup okeh..macam kena tarik dgn sangat kuat..
time tuh jugak, meremang bulu tengkuk kitorang..
siapa yang tutup pintu tuh?????????/

4) ni peristiwa semalam...ni pun lepas magrib jugak..
(asyik kena 'kacau' lepas maghrib jer kan)
dekat pintu tu jugak, KAKAK aku terdengar macam bunyi
'org' nak bukak pintu..bukan setakat kakak aku jer..
aku dgn mak pun dgr skali...macam2 bunyi yang kitorang dapat tafsirkan
ada yang macam bunyi pintu nak kena bukak..
mak pulak dgr macam ada 'org' sedang berjalan...
kakak aku try jugak tgk kat pintu tuh melalui tingkap dalam rumah..
tapi kosong okeh..takder sapa2 kat situ time tuh..
abes..sapa yang datang????????/

siapa yang 'dia' nak kacau ek..mintak2 lah kitorang
n family d jauhi dr segala macam musibah yang macam ni..
aminnn...


No comments:

Post a Comment